plattekaastaart met campina-1
Sweets / Less Sugar, Zomer

Campina plattekaastaart met rode vruchten (gluten- en suikervrij)

Een heerlijke Campina plattekaastaart met rode vruchten is een gezond en lekker tussendoortje. Voor de vulling gebruik ik platte kaas van Campina. Vergeet de light producten, maar neem zeker de volle platte kaas! Er mag dan wel minder vet in lightproducten zitten, je weet toch door wat dit vervangen wordt he? Juist. Suiker. En dat is een veel grotere boosdoener. Bovendien ondergaan light producten extra processen die de voedingswaarde alleen maar naar beneden haalt. Kies dus gewoon voor volle platte kaas. Je wordt er heus niet dik van ! Integendeel. Het geeft je een vol en verzadigend gevoel.  Continue Reading

auberginelasagne met elvea tomatensaus-1
Big Plates / Hoofd, Skinny

Makkelijke auberginelasagne met elvea tomatensaus

Deze auberginelasagne met Elvea tomatensaus maakte ik voor de persdagen van Yapado. Een paar weken geleden werkte ik mee aan de persdagen van Yapado in Antwerpen. Dan worden alle leuke nieuwigheden aan de pers en bloggers voorgesteld. Super leuke, gezellige mensen ontmoet. Ik stond in de keuken en bakte heerlijke lekkernijen met de canderelsuiker. Ook met de nieuwe Soffritto van Elvea maakte ik deze lekkere auberginelasagne. 
Continue Reading

sperziebonensalade met feta-2
Groenten, Lente, Lunch, Salads, Skinny, Veggie

Sperziebonensalade met feta en hennepzaad

Een sperziebonensalade met feta is een super lekkere en gezonde lunch. Sperziebonen en snijbonen zijn verse peulvruchten. Maar door de veel lagere verhouding tussen eiwitten en koolhydraten zijn ze veel lichter verteerbaar in vergelijking met gedroogde peulvruchten. Ze bevatten stoffen zoals chlorofyl en fytonutriënten waardoor ze het lichaam helpen ontgiften. Ze bevatten veel vitamines B en C. Continue Reading

kokos havermoutbanaankoekjes-1
Snacks, Sweets / Less Sugar

Kokos havermoutkoekjes met banaan, walnoten en veenbessen

Havermoutkoekjes vind ik altijd leuk om in huis te hebben. Liefst een gezonde variant. Dan kan je zonder schuldgevoel snoepen. In 1-2-3 heb je deze gezonde havermoutkoekjes gemaakt. De basis is altijd banaan en havermout. Super easy om te maken en deze ingrediënten heb ik standaard in huis. Banaan en havermout zijn cruciaal, maar de vulling kun je zelf kiezen. Ik ga meestal voor iets van noten, (gedroogd) fruit of chocolade voor erdoor. Je kunt er eindeloos mee variëren. Deze keer maak ik kokos havermoutkoekjes met banaan, walnoten en veenbessen. Absoluut de perfecte gezonde snack. Continue Reading

chili met zoete aardappel
Veggie, Volle granen / Peulvruchten, Winter

Chili met zoete aardappel, rode biet en rode wijn en bloemkoolcouscous

Deze chili met zoete aardappel en rode biet is nog een laatste warm gerecht voor we de zomer in gaan. Als ik hier, vanachter mijn bureau, naar de stralende blauwe lucht naar buiten kijk, lijkt het wel zomer. De weinige wolken geven de zon alle vrijheid en ik voel de warmte van de zon op mijn hoofd schijnen terwijl ik achter het venster zit. Dit voelt zo goed, bijna zoals in de zomer, maar dan zit er meestal geen venster tussen :). Als ik achter het venster in de wagen zit, voel ik ook die eerste warmte van de zon. Zet ik mijn zonnebril op en zie ik precies allemaal vrolijke mensen die net als ik genieten van de eerste zonnestralen. ‘s Morgens hoor ik al de vogeltjes. Sinds we de klok een uurtje voorruit hebben gedraaid en het ‘s avonds een uurtje langer licht is, voel ik me terug herboren. Ik ben een zomerkindje. Geboren in het midden van de zomer en dus op mijn allerbest bij warmere temperaturen.  Continue Reading

crunchy granola-2
Breakfast

Crunchy granola met yoghurt en peer

Ik hou van granola en dan liefst van die echte super crunchy granola. Je weet wel wat ik bedoel. Die pakken die ik in de supermarkt koop met bovenop van die grote brokken granola. Die zijn het lekkerst toch? Grote, knapperige, dikke, samengeclusterde granola dat is mijn favoriet en als jij net als ik fan bent van die crunchy granola dan heb ik hier het geheim om die super lekkere knapperige crunchy granola te maken. Ik vond het geheim op deze blog. De twee ingrediënten voor de allerlekkerste granola zijn geduld en opgeklopt eiwit. En ik zweer het je dat dit recept je geduld op de proef zal stellen, want je moet de granola wel helemaal laten afkoelen voor je hem proeft om de perfecte crunchiness te evenaren. 

Continue Reading

gevulde portobello met zongedroogde tomaatjes, selder en pecorino-3
Big Plates / Hoofd, Groenten, Herfst, Lente, Veggie

Gevulde portobello met zongedroogde tomaatjes, selder en pecorino

Gevulde portobello komt wel eens vaker op tafel. Inspiratie voor dit gerecht haalde ik bij Ottolenghi. Eén van mijn favoriete kookboekauteurs. Hij doet bij deze portobellovulling taleggio, maar dat had ik niet in huis. Dus ik laat die gewoon even weg, want ook mozzarella zou een prima alternatief zijn, maar ook daarmee was mijn koelkast niet gevuld. Dit receptje is vrij eenvoudig. Perfect voor drukke avonden. Het vraagt gewoon een beetje tijd zodat alle ingrediënten hun smaak ten volle kunnen vermengen. Het is een onmisbaar ingrediënt in de keuken geduld. En laat nu net ongeduldigheid één van mijn slechtste eigenschappen zijn 😉 Continue Reading

rogge-havermoutmuffins met blauwe bessen
Breakfast, Sweets / Less Sugar

Rogge-havermoutmuffins met blauwe bessen en pecannoten

Bij muffins denk ik spontaan aan koffietentjes. Daar zie je in de toonbank zaaaaalige, grote exemplaren staan. Eerlijk gezegd ga ik niet watertanden bij het zien van deze extreme suikerbommen. Nochtans ben ik een echt een zoetmondje, maar die mega suikerrijke muffins die je overal ziet liggen zeggen me echt niets. Nee, geef mij maar deze rogge-havermoutmuffins met blauwe bessen en pecannoten die je zelfs als ontbijt zou kunnen eten omdat ze suikervrij zijn en je bloedsuikerspiegel niet meteen de hoogte in jagen. Ze zijn dan misschien niet zo groot als de standaard muffins, maar toch zalig lekker, smeuïg en vol van smaak. Gezond eten is dus zeker en vast nog af en toe genieten van een gezond gebakje.  Continue Reading

cidercake met rozijnen en abrikozen-2
Guilty / Desserts, Sweets / Less Sugar

Fruitige cidercake

Als je mijn blog een beetje volgt, dan weet je dat ik van zondagse ontbijtjes hou. Ontbijt is voor mij echt noodzakelijk. De perfecte zondagse modus is eventjes uitslapen en dan languit aan de ontbijttafel blijven hangen met koffie en de krant. Maar het uitslapen is me de laatste tijd niet meer gegeven. Verschrikkelijk. De laatste keer dat ik volledig in diepe slaap was verzeild, was in de kerstvakantie. Ik logeerde rond kerstmis bij mijn ouders. Met de familie hadden we languit aan tafel zitten kletsen en heerlijke gegeten. Ik was op tijd in bed gekropen en sliep de klok rond. Doet eens deugd. Slapen … slapen … slapen en tegen de middag uit bed rollen en dan beneden komen en een tafel vol lekkers die op me aan het wachten is. Mijn ouders gaan elke zondag naar de bakker om pistolets en koeken en das dan dubbel en dik smullen. Letterlijk hoor. Me dik smullen 😉 Moet kunnen  toch? Suikerbommen zijn het wel want dan beleg ik mijn pistolets met heel veel choco en eet ik chocoladekoeken. En ja … zonder schuldgevoel. Je hoeft je toch nergens schuldig om te voelen? Zolang je dit niet dagelijks eet, is er helemaal geen probleem. Continue Reading

gevulde puntpaprika met tomaten, olijven en ricotta
Big Plates / Hoofd, Lente, Lunch, Skinny

Gevulde puntpaprika’s met tomaten, olijven en ricotta

There is no bigger love, than the love for food. 

Echt deze quote is op dit moment helemaal op mijn lijf geschreven. Food is mijn enige grote liefde op dit moment. En ik hoop dat er een dag komt dat ik die liefde kan delen with the love of my life. En daarom deel ik met jullie vandaag dit gerecht. Het is zo een schotel echt puur eten waar ik intens blij van word (ojaaaaa ik word gelukkig van eten, jullie toch ook?), omdat er zoooooveel smaak in zit en het al je smaakpapillen doet tintelen. Gebruik echt alle kruiden die ik in dit recept heb opgesomd. De geven serieus wat body aan dit gerecht. Continue Reading