Lente, Lunch, Salads, Skinny, Vis, Zomer

Low carb salade met rauwe courgette, venkel en gepocheerde vis

Sinds een paar weken doe ik mee met 8 weeks to hot pants. Gezellige boel. Een 50-tal meiden die met goede workouts, personal training en gezonde voeding naar een fit en gezond lichaam werken voor de zomer. Ik doe mee om wat op kracht te trainen. De laatste jaren ben ik zoveel aan het lopen geweest, dat ik het een beetje moe werd. Ik hou nog steeds van hardlopen, maar het is goed voor mijn lichaam om eens andere, nieuwe workouts te doen. Dat maakt mezelf opnieuw wakker. En strak worden, lukt enkel met goede oefeningen en gezonde voeding zoals deze low carb salade met rauwe courgette en venkel. De gepocheerde vis zorgt voor de nodige eiwitten en aangezien de vis gepocheerd is, bevat de salade heel weinig vet. Enkel de dressing met pinda’s zorgt voor de nodige gezonde vetten. Super gezond diner na een pittige workout. 

Vis pocheren doe je gewoon in water met een goede snuif zout, wat peperbolletje, tijm en laurier. Dompel de vis 10 à 12 minuutjes onder in het kokende water. 

De salade geef ik extra smaak door pompoenpitten in een droge pan te roosteren met wat paprikapoeder. Die maken de salade extra knapperig. 

Ik heb trouwens een leuk e-book van westwing.nl ontdekt. Je kan het hier downloaden. In het E-book kun je o.a. tips voor de grote lenteschoonmaak, de lente interieurtrends voor 2015, recepten voor heerlijke gezonde lente recepten, body en beauty tips en tricks en nog veel meer vinden. Eigenlijk gewoon alles wat jij nodig hebt!

collage salade met rauwe courgette en venkel

rauwe courgette en venkelsalade

Goudbrasem uit de oven, gebakken prei, lamsoor en jasmijnrijst
Print
Ingredients
  1. courgette, in sliertjes
  2. 1 venkel, in sliertjes
  3. 1 el pompoenpitten, geroosterd in een snuifje paprikapoeder
  4. verse kruiden: basilicum, munt en peterselie
  5. eventueel nog een beetje olijfolie
  6. Voor de dressing:
  7. 2 el pinda's
  8. fijngeraspte schil van 1/2 citroen
  9. 1 el citroensap
  10. 1/2 tl honing
  11. grof zout en verse peper
  12. Voor de gepocheerde vis:
  13. 2 zeeduivelfilets
  14. 1/2 el peperbolletjes
  15. 2 takjes tijm
  16. 1 blaadje laurier
  17. zout
Instructions
  1. Maak de dressing: doe alle ingrediënten in een foodprocessor/blender. Voeg zout en peper toe als dat nodig is. Schenk er 2 el water bij en mix tot je een dikke dressing hebt dat glad is. Klop er eventueel wat extra water bij om een minder dikke dressing te bekomen.
  2. Voor de gepocheerde vis. Breng ruim water aan de kook met een goede snuif zout, de peperbolletje, tijm en laurier. Als het water kookt, voeg je de vis erbij. Laat ongeveer 10 à 12 minuten pocheren
  3. Snij de venkel en courgette in spaghettislierten. Dit gaat goed met de spirali van Lurch. Doe ze in een grote mengkom. Besprenkel de salade met wat olie, grof zout en peper. Schep goed door elkaar. Werk af met de verse kruiden en de pindadressing. Bestrooi de groenten met de geroosterde pompoenpitjes. Maak af met grof in stukken gescheurde basilicum, munt, peterselie en de gepocheerde vis.
Hapjes Princess http://www.hapjesprinces.be/
Volg je me al op facebook, twitter, instagram en bloglovin?
Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply